Forever Destiny - recenze na britský larp

Number se (předčasně) navrátil ze svého prvního larpu v UK!
Předčasně proto, že to tam už nemohl vydržet. Ve zkratce přidává recenzi právě na tento larp.

Forever Destiny larp (17. - 19. 8. 2012)

Webové stránky akce:

Nudný a nezajímavý a popletený. Velice obtížně na něm nalezete relevantní informace. Na druhou stranu je často aktualizovaný.

Lokace:

Skautský tábor. :( Spaní v posteli ve skautské budově. Okolo jsou louky a malé lesíky. To by všechno ještě šlo, ale skauti tam mají dráhu pro motokáry, minigolfové hřiště a spoustu značek, jak silničních tak i jiných, takže atmosféra pražádná. Kdybych dělal fotky, tak by na každé byla nějaká značka či praporek z golfové jamky.

Nastavení hry:

Hráčské postavy jsou členové gildy dobrodruhů, kteří jsou obyčejně najímáni na různé úkoly. Země je ve válce, tudíž na specialní úkoly, které málo cvičená armáda nezvládne. Úkoly jsou tedy tipu záškodnické akce v týlu nepřitele atp. Z hráčů se tedy vytvoří skupina cca 8-15 dobrodruhů, kteří pak jdou na svou misi. Ostatní hráči jim pak dělají monstra a CP (Na larpu bylo dohromady 43 lidi). Vlastní mise trvá cca 30 minut herního času. Ale teď pozor! Mise trvá 3-5 hodin neherního času, čimž se dostávám k největší tragédii celé hry!

Pravidla:

Postavy získávají zkušenosti za mise a tím každá postava získává úrovně. Postavy mají rozdílná povolání (Rasy ani povolání nejsou přílišně limitována. Existuje cca 100+ různých povolání a 50+ druhů ras), postavy mají jistý počet životů rozdělených na části těla (např.: 7 ruce, nohy, tělo, hrudník, hlava) a do nich si pak zaznamenávají zranění. Při zásahu pak každý hlásí typ a velikost zranění (např.: stříbro dva) občas i speciální efekt (např.: odzbrojení, zničení zbroje, lámání kostí, atp.)

Největším kámenem úrazu celých pravidel je pak fak, že postavy i monstra mají další schopnosti, které vyžadují aby rozhodčí, který je přítomen každé bitce, zastavil hru. Během doby, kdy je hra pozastavena se vyřeší daná schopnost, postavy se teleportují, atp. Když je to vše vyřešeno hra se zase spustí a boj pokračuje. Po boji se hra opět přeruší a hráči hlásí svá zranění rozhodčímu, který je zaznamenává do papíru a hlásí kdo má vyřazenou jakou končetinu atp. (V tomto zastaveném čase pak probíhá i léčení). Důsledkem je pak tedy i fakt, že když se hra zase spustí všichni jsou zázračně vyléčeni (většinou ne zcela) a hra běži dál.

Následuje přesun na další stanoviště a tam se to celé opakuje při dalším boji.

První herní večer jsem byl monstrum. Byl jsem tygrodlak. Přesun na vzdálenost 50m k družince dobrodruhů trval 15 minut. Kvůli neustálému přerušování hry, ke kterému docházelo protože někdo používal nějakou schopnost, došlo cca každé dvě vteřiny. Po těch 15 minutách, které jsem se k nim konečně dostal, jsem zjistil, že mé útoky jim stejně nic nedělaji. Jenže oni zase neměli žádné stříbro, snad krom jednoho, takže jsme tam běhali jako nadmuté kozy, než nás ten jeden všechny oběhal. Naštěstí po smrti jsme se po 5 vteřinách zvedli jako přízraky, na které opět nikdo z hrdinů neměl zbraň. Nakonec nás zabili nějakou strašnou runovou magií!

Při dalším setkáni s dobrodruhy jsme pro změnu byli prizraky v nějaké kobce. Dvouhodinové čekání na příchod skupiny bylo ukončeno jakýmsi mágem v kroužkovce s obouručákem, který do místnosti (skaustké klubovny/jídelny) vstoupil, pozdravil duchy, kteří se k němu pomalu vznášeli a seslal kouzlo, které nás všechny zabilo (Na 2 hodiny čekání! No, stalo to za to! Údajně je tento typ hraní ale vyjímečný. Obyčejně se takhle mocná magie prý moc neobjevuje. Na rytiře v kroužkovce docela úspěch, ne?).

Hra samotná:

Začal jsem s úplně novou postavou, samozřejmně. Byl to můj první herní víkend. Vybral jsem si nějakého swordsmana, takový chodec v dračáku. Moje skupina měla cca 10 lidí - nějací válečníci, jeden střelec, jeden mág, který nic neuměl a jeden kněz, který léčil, plus nějací špehové, kteří měli dýku a potřeba byli jen k přenášení bedny, kterou jsme měli za úkol doručit.

Co bych ocenil, bylo to, že naše družina čekala v taverně (skaustká jídelna s nástěnkami po stěnách atp.), do které vstoupili dva vojáci, kteří se představili a vysvětlili, co se od nás vlastně chce (velke plus, odehrané to měli výborně). Družina se tedy sebere a vydává se na misi. Bloudíme po skautském táboře a občas narazíme na nějaké nepřátele - nemrtvý, orkové, atp. Postupem času potkáváme silnějši monstra, ale se skupinami se dá i vyjednávat. Dalšími protivníky jsou převážně nějací fanatikové jakési víry, která je původem ze země nepřátel našeho království, tudíž na nějaké vyjednávání to moc neni a jen jednou se nám podaří vyhnout se boji.

Jako bonus bych doplnil, že každé setkáni bylo svým způsobem jinak nastavené - jednou jsme byli přepadeni, jednou jsme potkali vojáky, kteří byli napadeni protivníkem, jednou to byli lapkove co vybírali mýtné u brodu, atp.

Atmosfera:

No špatný. Neustálé přerušování hry (na nižších úrovních ne tak časté, ale přesto) a předlouhé 'battleboarding' zaznamenávání zranění po boji kazilo celou atmosféru, jinak dobře odehraného herního času. Mezi misemi, kdy probíhala příprava, bylo možné si sednou v taverně a užít si tak alespoň trochu herní atmosféry s ostatními postavami.

Jediné, co dokážu ocenit, je herní provedení od hráčů i monster, které bylo na vyšši úrovni, než jsem očekával a určitě se vyrovnalo či i překonalo hraní v ČR (tím že se hrálo 5 minut nestačily hráči ani vypadávat z rolí).

Shrnutí:

Vesměs špatný zážitek. Ve snaze pochopit, že je to baví, jsem si domyslel, že asi opravdu chtějí hrát opravdové hrdiny. Protože jako hráči nemají reálné schopnosti jako odzbrojení protivníka či jiné podobné věcii, tak si to vynahrazují takhle hloupě.

Nuže dobrá. Chtějí hrát opravdové hrdiny celý den. Hraní takovéhoto opravdového hrdiny vezme cca 2 hodiny čistého času. A to, když se jim podaří mít postavu, která se může účastnit více misí za den (Mise jsou připravovány pro dané úrovně postav. Pro první a nízké urovně byla jen jedna mise z šesti v približně pěti stupních obtížnosti.)

Závěrem

Skupina Forever Destiny má mnoho vybavení a inventáře na vybavení cele armády, monstra byla dobře připravena a i celkově jsou mise dobře připraveny a následně i odehrány. Což do kupy s častým aktualizováním webových stránek je asi všechno co se dá vyzdvihnout.

Komu bych tento larp doporučil? Proboha nikomu. Příliš málo kladných a příliš mnoho záporných bodů. Smutné je, že se jedná o skupinu s více než dvacelitetou tradicí.

5
Váš hlas: Žádná Průměr: 5 (2 hlasů)