Interview: Organizátoři MethanCity


Manik - zveřejněno23 Leden 2012

 

Zaujalo vás minulé interview, které zkoumá brněnské organizátorské vody? Pak bychom rádi představili další z nich. Jsou noví, mladí, svěží a také z Ostavy. Pohybují se mezi airsoftovými i larpovými kruhy. Pojďme je společně vyzpovídat.

 

 

Ahoj Dikobrazi. V larpové komunitě jste se proslavili už druhým 

ročníkem post-apokalyptického larpu MethanCity. Mohl bys 

nám organizátory krátce představit? Děláte i jiné hry než MethanCity? 

Proč jste si vybrali právě tento žánr? Kolik vaše hry stojí a jaké 

jsou vaše plány do budoucna?

 

Zdravím redakci! Jsme tvůrčí larpová skupina bez konkrétního názvu. Je nás kolem desíti, oficiální seznam byste hledali těžko. Lidé, kteří tvoří jádro organizačního týmu jsou např. Tomáš "Reziel" Lukačko, Vojtěch Jeremy "Vlad" Kundrát, Jan "Stařec" Hykel, Jakub Doleček, Míša "Misha" Klemensová, Katka "Gina" Karchňáková a další. Mohl bych jmenovat další spoustu skvělých lidí, kteří mají s organizací MethanCity hodně společného.

Děláme jen MethanCity larp, čerstvě teď plánujeme bitvu ze světa MethanCity s podtitulem Fronta 22 (Únor 2012). Půjde ale o úplně jiný herní styl, chceme hráčům přinést zážitek surové post-apokalyptické bitvy s hutnou atmosférou.

Jako skupina máme žánrově blízko i k jiným akcím, třeba komornímu steampunku, ale MethanCity je jediná akce, kterou organizujeme pro veřejnost.  V Ostravě je kolem nás spousta inspirativních míst, která přímo vybízejí k larpovým fantaziím.

Totalitní setting nám umožňuje pracovat s velmi silnými emocemi, které ve hráčích může vyvolávat všudypřítomná moc. Totalitní Světostát je "katalyzátorem" larpových scén, hráč je nucen zaujímat širokou škálu postojů a dělat mnohdy zásadní rozhodnutí. Nestrannost neexistuje, zodpovědnost za sebe a často i za druhé je všudypřítomná. 

Je pro nás naprosto zásadní respektovat svobodu volby hráče. Pracujeme s propagandou, s ovlivňováním jednotlivců i skupin, s násilím (hráč se může setkat s určitou mírou psychického i fyzického nátlaku, pokud to ovšem sám připustí). Usilujeme o to, aby byl hráč od svého příjezdu bombardován podněty, pohlcen hrou, zničen a znova poskládán dohromady drtivou atmosférou. 

Do budoucna chceme klást důraz na hardcore pojetí hry, realističnost prostředí a jednoduchost. Chceme hráčům přinést kvalitní larpovou zkušenost, proto děláme jen jeden projekt, tvůrčí a organizační síly soustředíme na jedno místo. Naše akce nepatří mezi nejlevnější, což je dáno náročností na realističnost prostředí, koncepci "vše je herní" (i jídlo dostává hráč v rámci hry) a množství rekvizit. Registrační poplatek třetího ročníku se bude pohybovat kolem 600 - 700,- kč.

 

Jak jste se dostali k larpu? Co vám na něm přijde zajímavé? Na jakých hrách se s vámi můžeme potkat? Preferujete jako hráči jeden herní styl nebo je střídáte?

Mohu mluvit jen za sebe - já osobně jsem se k larpu dostal přes hraní stolních rpg, od své první zkušenosti na poslední zorganizované Frašce jsem věděl, že je to "ono", že tohle je prostě aktivita pro mě. 

Většinu organizační skupiny můžete potkat třeba na larpu Stalker, osobně jsem se účastnil loňského PASS warfare II, Hellsing larpu, nebo letošního Apocalypse weekendu. Chystám se na Pražskou hlídku, určitě bych chtěl někdy navštívit Poslední kolonu. Hodně se těším na Stalkera: Novou Zónu.

Myslím, že jako hráči preferujeme herní svobodu, ceníme si fér přístupu organizátorů. Máme rádi akce, kde převládá příběh a konflikty se dají řešit diplomaticky.

 

Co se vám osvědčilo při organizaci jako funkční zábava? Co hráče baví? Máte nějaký protip*?

MethanCity jde trochu paradoxně proti larpové logice. My zábavu a akci brzdíme. Hráč je po většině stránek omezován na osobní svobodě, možnostech sebeprosazení a aktivity. Osobní cíle hráče a přemýšlení o hře by se v ideálním případě mělo pohybovat v intencích "najíst se, schovat se, přežít." Pokud někdo sympatizuje s odbojem, či aktivně prosazuje ideály Strany, vždy mu hrozí obrovské riziko. Samozřejmě, že je na larpu připravena řada témat a "questů", mnohdy velmi napínavých a dobrodružných, nicméně na první pohled se mohou schovávat za šedivým a monotónním denním rytmem totalitní společnosti. Je třeba hledat pod povrchem.

 

Jdeme proti larpové logice: Zábavu a akci brzdíme   -   Josef "Dikobraz" Kundrát


Hráč si má podle mě největší šanci si hru užít, když je sám aktivní a snaží se nějak ve světě MethanCity uchytit. Je to vlastně takový sociální survival. 

Protipy nemáme a myslím si, že je u nás nenajdete. Hráči musí rozumět světu MethanCity a naučit se v tom trochu chodit. To se asi nedá zvládnout za krátkou dobu. Za dva ročníky se to už pár lidí naučilo. 

 

Na vaší hře mě zaujalo (vyjma kvalitního zpracování hry jako takové) několik předherních workshopů (které se však pořádali v jiných termínech, než hra samotná). Co bylo jejich náplní a jak bys zhodnotil jejich dopad na hru? Budete je dělat znovu?

Předherní workshopy byly dva. První workshop byl zaměřen na hráče a jejich larpové a dramatické dovednosti. Krom toho bylo na programu i detailní seznámení se světem MethanCity. Doufám, že si účastníci odnesli poznatky, které pak na larpu upotřebili. Druhý workshop byl pracovní, uklízeli jsme herní prostor v Záříčí na Moravě. Chtěl bych poděkovat všem, kteří pomohli udělat z polorozpadlých kasáren Výrobní město Světostátu. Paní starostce obce Zářičí patří obrovský dík za to, že nám umožnila akci uskutečnit.

Workshopy na další ročník plánujeme. Krom chystaných interních workshopů pro nehráčské charaktery přemýšlíme nad speciálním výcvikovým programem pro hráče protektorátních a vyšetřovacích sil. Pro hráče občanů a další obyvatele světa MethanCity bude zorganizován intenzivní workshop přímo před larpem. 

 

Mimo oněch workshopů mě také překvapil zveřejněný rozpočet celé hry na internetu. Jste první (které znám), který se do takového kroku pustil. Co vás k takovému kroku vedlo, dostali jste nějaké pochvalné či kritické ohlasy?

Setkali jsme se převážně s kladnými ohlasy. Při sestavování rozpočtu dbáme na to, aby vynaložené finance byly ve hře cítit. Myslíme si, že hráč má právo rámcově znát rozpočet akce a přesvědčit se, kde jeho peníze jdou. Věříme, že nejsme poslední organizační skupina, která se k tomuto kroku rozhodne. 

Krom finančního rozpočtu jsme také provedli polarpovou zpětnou vazbu, kde se účastníci larpu mohli vyjádřit ke spokojenosti se hrou i s jejími dílčími prvky. Zprávu z tohoto šetření si můžete prohlédnout na stránkách MethanCity

 

Mohl bys ještě říct něco krátce o ostravské komunitě? Znáš ji? Dokázal bys říct, jak je přibližně velká a jak se bude rozvíjet? Je schopná si vybudovat tak silné zázemí jako např. Praha či Brno?

Ostravskou komunitu bohužel moc dobře neznám. Samozřejmě, že v Ostravě je hodně kvalitních larpařů a kreativních organizátorů, ale čas a studium v jiném městě mě posledních pár let od Ostravské larpové komunity dost izolují. Nemám dost času na akce a lidi, kteří by si určitě zasloužili více účasti a pozornosti. Mám v plánu s tím do budoucna něco udělat :-)

Ostrava má velký potenciál, ale netroufám si hodnotit, nebo něco předvídat. Na to mám moc málo informací a zkušeností. Doufám, že MethanCity bude součástí larpové budoucnosti našeho regionu. 

 

Díky ti za rozhovor. Jako další si pak představíme středočeské občanské sdružení Rosenthal.

 

Pokud Vás hra zaujala a rádi byste se zúčastnili dalšího ročníku, určitě neopomeňte webové stránky methancity.cz, kde se průběžně začínají objevovat nové informace.

 

--

*protip = krok, který udělá z nováčka profesionála během jednoho jednoduchého kroku.

 

 

 

4
Váš hlas: Žádná Průměr: 4 (2 hlasů)

facebook